fredag 8 mars 2013

Dagbok 1!

Idag var det kul, men i slutet av lektionen funkade min dator inte längre, så fick jag göra om hela inlägget, kanske därför det är lite konstigt nu i inlägget. Men annars funkade allting bra och jag blev färdig med första 3 stegen. Detta är kul att jobba med och jag hoppas att detta blir ett bra resultat. I denna etiketten finns allting om vår robotar och hur vi kommer följa stegen. Min arbetspartner är Lara. Vi blev klara med de första 3 stegen idag och dem lyckades vi med! Vi kan ge er en tips att försöka och chansa, för då kommer man till slut fram till ditt man ska komma till och då lär man sig också istället för om man frågar direkt om hjälp. Så har jag och Lara kommit fram till våra steg som vi skulle följa. I slutet har vi prov av allt vi har lärt oss. Och därför skriver jag här min dagbok om vår robot. 





Steg 1: 
Vi körde framåt och det gick bra. Den gjorde så som den skulle göra och den körde framåt. Jag trodde först den skulle göra något annat som t.ex svänga eller inte köra alls, men det gjorde det inte.


Steg 2:
Först gick det inte så jätte bra för vi förstod inte hur vi skulle göra, vi hade inte fyllt i att den skulle snurra , förutom vi hade fyllt i något helt annat. Men det funkade till slut och det blev rätt.



Steg 3:
180 svängen gick bra, Det vi ändrade var att vi tog bort att den skulle svänga 3 gånger 180 för mycket och då blev det en 180 sväng. Vi lyckades bra med det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar